ebay.com

Jag har hela tiden funderat på just ebay.com. Av någon anledning har jag fortfarande aldrig handlat på sajten men gång på gång surfat in på den och kunant hitta riktiga kap. Och det jag är nyfiken på är skor, framförallt Converse. I Sverige kostar ett par dryga 600;- men om man surfar lite så kan man hitta ett par för $23.95. 144;- om man räknar dagens kurs! Fabriksnya! Men nu är det så vi bor en bit ifrån USA så med frakt på $27.95 blir det i svenska riksdaler 312;-.

Så lite över halva priset för samma sko bara att du får vänta ett par dagar extra. Och för att göra det än mer intressant:
Köper du två par frakten på andra paret oftast billigare och i detta fall $15 extra per sko. Så med lite enkel mattematik:  $48 för skorna, $43 för frakten hamnar på 546;- vilket blir under halva priset för ETT par skor i Sverige.

Man kan aldrig få för lite skor och jag kommer slå till när löningen kommer.

image11

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0